Leta i den här bloggen

tisdag 8 februari 2022

Utanför centralstationen

En grå och kall tisdagsmorgon utanför stationen i väntan på sonen som kommer med bussen 8:43. Det är ofta jag skriver när jag sitter i bilen och väntar, men vad skall man göra annars? Sitta på FB när man redan sett alla inlägg. Nej nu längtar jag efter en varm kopp kaffe, fryser då jag sket i att ta jackan. God morgon alla nyvakna.

fredag 4 februari 2022

En grå fredag i februari

Fruktansvärt grå och regnig fredag, trött som satan och på gränsen till att vara smågrinig. Funderar över vad vi skall hitta på, här är redan städat, diskmaskinen är fylld och tvätten är tvättad, kanske åka någonstans? I kväll blir det "På spåret" iaf, hoppas det går bättre denna gång, förra fredagen gick det inget vidare då min app kraschade hela tiden. Först blir det nog en kaffe och lite funderande. Trevlig helg!

fredag 28 januari 2022

Karantän

Sitter i karantän här hemma, sonen har testat positivt. Han mår ganska bra ändå, bara lite förkyld och rosslig i halsen. Det är ju tur att vi är vaccinerade, barnen med två och vi vuxna med tre. Ute skiner solen, en riktigt fin dag. Kanske går ut i trädgården om en stund och avnjuter en varm kaffe. Frisk luft och solljus gör gott. I kväll blir det På spåret. God em!

onsdag 19 januari 2022

Dos 3

Sitter i väntrummet och väntar på att kvarten skall gå efter vaccinationsdos 3. Känns skönt att äntligen ha fått förhoppningsvis sista dosen. Har inte fått några större biverkningar från de tidigare sprutorna så hoppas på att det inte blir någon denna gång heller. Så trött på denna förbannade pandemi nu, men vem fan är inte det. God onsdagsförmiddag!

måndag 3 januari 2022

I väntan på…

Sitter i bilen, ute är det grått och regnigt. Väntar på frugan som är inne på Arenan och får sin tredje dos vaccin. Själv får jag ta min i början av februari. Att vänta är tråkigt. God em.

tisdag 7 december 2021

I väntans tider

Så här roligt har jag, sitter i våran nya bil och väntar. Efter tolv år fick vi tummen ur och fixade en ny. I söndags lyckades vi sälja våran gamla Audi A6, skönt att vi blev av med den fast om sanningen skall fram saknar jag den lite, fast bara lite.
Snön har börjat lägga sig på rutan så snart ser jag inte ut heller. Promenerat runt i halva stan och har nu har jag ingen lust med det längre. Småfryser då jag sitter med dörren öppen så det inte skall bli imma i bilen. Strax, hoppas jag, skall vi åka till Elgiganten och kolla efter kaffepads till nya kaffemaskinen som vi fick av sonen i julklapp. En något för tidig julklapp för han kunde inte hålla sig till julafton.

tisdag 12 oktober 2021

Bastukväll

Det har varit en vacker höstdag idag. Sysslat med lite allt möjligt och även hunnit med ett par steg i solen också. Men mina fötter äro som istappar så en varm bastu skall bli skönt nu på kvällskvisten. "Ett äkta finskt bastuaggregat" har jag läst både bak och framlänges en miljard gånger när jag suttit i min ensamhet och bastat. Ibland har man inte roligare än så. 
Sedan blir det film hela kvällen, som vanligt. God kväll!


lördag 9 oktober 2021

Renovering av gamla fönster

Idag blev det till att kitta och måla tre fönster, blev snyggt och prydligt. Nu får det och torka inne i värmen några dagar innan jag ger mig på ett lager till. Snyggt med antikgrönt.


måndag 4 oktober 2021

En vanlig måndag

Idag är det måndag, ute är det ganska grått och tråkigt men 15 grader varmt, ganska skönt faktiskt. Katten Rex verkar tycka det är kul att vara ute, bara det inte regnar… och det började det precis att göra, typiskt. Inne stressar jag omkring och svettas, städar och plockar för fullt. Skall ta en lite paus nu och få i mig lite nudlar, hittade inget annat som går fort. Ikväll blir det något godare iaf. God em!


lördag 2 oktober 2021

Lördagsnöje

Lördag och regnigt höstväder. Passar ju perfekt att skrapa några fönster inne i värmen i pannrummet. Trångt men det går. Lyssnar på "Anders & Måns" podd vilket gör det hela lite roligare. Senare blir det bastu och vid strax efter fyra V75. Trevlig lördag!