Leta i den här bloggen

fredag 16 juli 2021

Fina färger

Nu blommar det för fullt i trädgården, många fina färger!










Ännu en varm dag

Lika varmt idag, redan 29 grader. Sitter en stund i solen och dricker en kopp kaffe, ganska skönt men svetten rinner utefter ryggraden. Tänkt måla fönstren idag men färgen har inte torkat riktigt ännu, klibbigt. Måste bero på den höga luftfuktigheten. Blir frustrerad av att inte bli färdig. Men får väl njuta av sommaren istället. Nu är det helg igen och vädret ser ut att hålla sig fint ett tag framöver. Skönt det! Nästa vecka bär det av till Strömstad där vi skall umgås med mor och far samt syster med familj. Skall bli trevligt. Hoppas bara våran bil blir klar i tid hos herr bilmekaniker. Lunchdags, trevlig helg!




torsdag 15 juli 2021

Varmt idag också

Vilken värme! 30 grader just nu. Borås var väl Sveriges varmaste staden igår med 31,7 grader om jag fattat det rätt. Kan nog bli något liknande idag. Svettas som en tok! Får se hur länge jag orkar sitta i solen. God em!


onsdag 14 juli 2021

Så jävla varmt

Sitter i trädgården och svettas efter gräsklippning. Termometern visar 31 grader, skönt med sommar men kanske lite för bra. Inne är olidligt, ute fläktar det ju lite iaf. Hade tänkt måla andra laget på fönstren idag men bågarna är dessvärre klibbiga fortfarande så får avvakta tills imorgon. Trevlig em! 


tisdag 13 juli 2021

Garaget

Förra året renoverade vi garaget, bytte fasaden på ena sidan då det ruttnat på flera ställen. Målat med linoljefärg, sista lagret fick vi stryka på i år då vädret inte tillät förra sommaren. 










måndag 12 juli 2021

Fönsterfix

Fin dag för att fixa fönster. Skrapar, oljar, kittar och slutligen skall det målas. Bara gjort detta en gång tidigare men det går ganska bra ändå tycker jag. Skönt när det är färdigt, eller färdigt och färdigt det finns fler fönster på huset. 


tisdag 29 juni 2021

Utflykt till Solviken

Tog en tur till Solviken igår morse, åt frukost och hade den här fina utsikten från vårat bord. Jag hoppade bad efteråt då det var lite för kyligt för min känsliga kropp, en riktig badkruka har jag blivit på senare år. Men fötterna plaskade jag med iaf. God fm!






Mannajas iPhone

söndag 13 juni 2021

Söndag

En strålande söndag, sitter i linne i trädgården och har det ganska skönt faktiskt. Funderar på att lägga mig i hammocken en stund och låta kaffet sjunka. Igår kunde jag äntligen boka en tid för vaccinering, som jag har väntat. God em!

tisdag 8 juni 2021

Bilder från trädgården

Nu växer det i trädgården. Fått tomat och gurkplantor planterade idag. Solrosor sådda och diverse andra blommor väntar vi på att de skall se dagens ljus inom kort.