Fin dag för att fixa fönster. Skrapar, oljar, kittar och slutligen skall det målas. Bara gjort detta en gång tidigare men det går ganska bra ändå tycker jag. Skönt när det är färdigt, eller färdigt och färdigt det finns fler fönster på huset.
Tog en tur till Solviken igår morse, åt frukost och hade den här fina utsikten från vårat bord. Jag hoppade bad efteråt då det var lite för kyligt för min känsliga kropp, en riktig badkruka har jag blivit på senare år. Men fötterna plaskade jag med iaf. God fm!
En strålande söndag, sitter i linne i trädgården och har det ganska skönt faktiskt. Funderar på att lägga mig i hammocken en stund och låta kaffet sjunka. Igår kunde jag äntligen boka en tid för vaccinering, som jag har väntat. God em!
Nu växer det i trädgården. Fått tomat och gurkplantor planterade idag. Solrosor sådda och diverse andra blommor väntar vi på att de skall se dagens ljus inom kort.
Det är soligt idag fast inte mycket till värme. När man sitter i lä så är det helt ok, vilket jag inte gör nu. Har uträttat massa ärenden på förmiddagen så nu är det ganska skönt att koppla av lite, det är ju fredag igen! Kanske skall man ta en kaffe strax, får suga på den karamellen ett tag. Om vädret tillåter imorgon blir det till att tvätta en gavel av garaget inför målning i sommar, det som en gång var gult skall nu bli vitt. Kommer bli fint. God em och trevlig helg!
Fin dag och varför inte avsluta eftermiddagen med en grillning. Inviger grillstekpannan jag fick på min 45-års dag idag. Tänkte tillaga kycklingfilé och potatisklyftor.
Har en kalasfin lördag framför mig, sitter i solen och njuter av de varma strålarna. Blir nog några timmar ute idag, kanske greja lite i trädgården om jag orkar resa mig från stolen :)
Skall nog spela på V75 i em, kul lördagsnöje. Adjö!
Har en kalasfin lördag framför mig, sitter i solen och njuter av de varma strålarna. Blir nog några timmar ute idag, kanske greja lite i trädgården om jag orkar resa mig från stolen :)
Skall nog spela på V75 i em, kul lördagsnöje. Adjö!
Dags för dagens elvakaffe, lätt mörkrost blir det idag. Sovit en stund nu på morgonen då jag inte fick så många timmar i natt. Känner mig fortfarande ganska trött men kan inte sova bort hela dagen. Att jag blivit en ny människa sedan jag började med andningsmaskinen stämmer ju inte alls. Sover visserligen med mindre andningsuppehåll nu och snarkar inte längre, vilket är förbannat skönt, men får fortfarande inte så många timmars sömn. Känner mig aldrig utvilad. Nog om det. Solen skiner idag också, skall nog göra det några timmar till så får passa på att sätta mig i solen en stund. Ingen värme dock så får ta på mig vinterjackan och sätta mig i lä. God förmiddag!