Leta i den här bloggen

torsdag 18 mars 2021

Att fördriva tiden

Då har man slängt skräp och sitter nu och försöker fördriva tiden i bilen medan Jennyh är och handlar på Coop. Så här i Coronatider skall man ju inte gå in fler än en åt gången, så då håller vi på det. Men hade hellre handlat än och sitta och vänta, bedrövligt vad tiden går långsamt. 
Annars har jag väl inte gjort så mycket idag, suttit ute i det fina vädret och fått lite sol med en kopp kaffe i handen, det var underbart. Städat och plockat lite, tillhör vardagen dö man har barn och katt. Ikväll blir det de sista två avsnitten av "Kalifat" på Netflix, en riktigt bra svensk SVT serie som jag absolut rekommenderar. Kanske hinner vi med en bastu ikväll också, hade varit riktigt skönt. Nu kommer jag inte på något mer att skriva så adjö för denna gång.


onsdag 17 mars 2021

Våren är här

En underbar dag, elvakaffe i trädgården i den varma vårsolen. Snödropparna har äntligen kommit upp, detta måste vara den bästa årstiden. Jämte mig sprätter en skata i löven och på avstånd hör jag en granne kratta. Upplagt för en bra dag det här. God fm!






tisdag 16 mars 2021

En kopp kaffe

Fint väder idag, härligt. Sitter och dricker en lunchkaffe i soffan med mina kalla fötter och funderar på vad jag skall hitta på. Borde dammsuga ser jag när jag tittar ner på den röda mattan. Men frugan sover och katten blir livrädd och hoppar säkerligen upp på kyl och frys om jag drar igång dammsugaren. Nog bäst att vänta ett tag om jag inte vill ha en massa knäckebrödsmulor på golvet. Har en elektriker här idag som fixar lite i garaget och i källaren, skönt att kunna plocka bort alla förlängningskablar som fungerat som snubbeltråd ett tag nu. Har inte mycket mer tankar i huvudet för tillfället, så adjö!

fredag 12 mars 2021

Ljustillverkning

I väntan på elektrikern som aldrig kom så återvann vi gamla ljusstumpar och gjorde tre stycken blockljus. 


tisdag 9 mars 2021

Tisdagen den 9/3

Vaknade med ett ganska dåligt humör i morse, men börjar sakta men säkert att ändras nu tror jag. Medan jag småstädar så slänger jag då och då ett öga på tvn som står på, först var det Hasse Alfredsons "P&B", sen "Husdrömmar" och nu visas Bo Widerbergs "Mannen från Mallorca" som är en av mina absoluta favoritfilmer. Både spänning och humor i filmen som bygger på Leif GW Perssons "Grisfesten". Så ser min dag ut hittills, god em!

Solnedgång

Vacker himmel häromdan i Villastaden. Foton av min son Emil.






söndag 7 mars 2021

Sockerkaka

Idag har här bakats sockerkaka till söndagsfikat, fastnade inte i formen heller!


fredag 26 februari 2021

torsdag 25 februari 2021

En dag som alla andra

Sitter och är ganska skakig i händerna idag. Kopplar av med en Pepsi efter att ha städat trappan och delar av lägenheten. Känner mig ganska nöjd men ändå uttråkad. Alla dagar är likadana, sällan det händer något kul dagtid. Sitter för det mesta ensam och blickar ut genom fönstret och undrar vad jag skall hitta på. Inte kan jag gå till gymmet något jag inte gjort på väääldigt länge pga den jävla pandemin. Ett år redan med denna skiten, mår inte psykiskt bra av det här, men vem gör det. Senaste tiden har varit väldigt påfrestande och jobbig då det hänt mycket i familjen. Benbrott, operation och psykisk ohälsa. Aldrig har familjen haft så mycket kontakt med vården som det senaste halvåret. Gör ont i hjärtat när andra inte mår bra runt omkring mig. Många gånger vet man inte hur man skall bete sig eller hur man kan stötta. Det är svårt, vill inte göra fel. Men oftast är det bra att bara finnas där och bara lyssna, det vet jag av egen erfarenhet. Nu hoppas jag på att våren är på väg, ljuset, solen och grönskan. Helgen verkar bli fin med sol och med en behaglig temperatur. Kanske blir det en lunchgrillning på lördag och senare V75, kul helgnöje. Nu vill jag att frugan skall vakna efter att ha jobbat natt, inget kul att sitta här och uggla själv. Katten Rex som vi nu haft en månad ligger och sover på en av köksstolarna, det får han gärna göra ett tag till. Han ställer till det, även om det leder till många skratt, när han är på bushumör. Jag är ju rädd om mina högtalare för fan! Haha. Nä men det är kul med djur och roligast av allt är att se glädjen i barnens ögon. Slutar där för idag, hoppas på att skriva lite oftare nu. God em!