Leta i den här bloggen

tisdag 16 mars 2021

En kopp kaffe

Fint väder idag, härligt. Sitter och dricker en lunchkaffe i soffan med mina kalla fötter och funderar på vad jag skall hitta på. Borde dammsuga ser jag när jag tittar ner på den röda mattan. Men frugan sover och katten blir livrädd och hoppar säkerligen upp på kyl och frys om jag drar igång dammsugaren. Nog bäst att vänta ett tag om jag inte vill ha en massa knäckebrödsmulor på golvet. Har en elektriker här idag som fixar lite i garaget och i källaren, skönt att kunna plocka bort alla förlängningskablar som fungerat som snubbeltråd ett tag nu. Har inte mycket mer tankar i huvudet för tillfället, så adjö!

fredag 12 mars 2021

Ljustillverkning

I väntan på elektrikern som aldrig kom så återvann vi gamla ljusstumpar och gjorde tre stycken blockljus. 


tisdag 9 mars 2021

Tisdagen den 9/3

Vaknade med ett ganska dåligt humör i morse, men börjar sakta men säkert att ändras nu tror jag. Medan jag småstädar så slänger jag då och då ett öga på tvn som står på, först var det Hasse Alfredsons "P&B", sen "Husdrömmar" och nu visas Bo Widerbergs "Mannen från Mallorca" som är en av mina absoluta favoritfilmer. Både spänning och humor i filmen som bygger på Leif GW Perssons "Grisfesten". Så ser min dag ut hittills, god em!

Solnedgång

Vacker himmel häromdan i Villastaden. Foton av min son Emil.






söndag 7 mars 2021

Sockerkaka

Idag har här bakats sockerkaka till söndagsfikat, fastnade inte i formen heller!


fredag 26 februari 2021

torsdag 25 februari 2021

En dag som alla andra

Sitter och är ganska skakig i händerna idag. Kopplar av med en Pepsi efter att ha städat trappan och delar av lägenheten. Känner mig ganska nöjd men ändå uttråkad. Alla dagar är likadana, sällan det händer något kul dagtid. Sitter för det mesta ensam och blickar ut genom fönstret och undrar vad jag skall hitta på. Inte kan jag gå till gymmet något jag inte gjort på väääldigt länge pga den jävla pandemin. Ett år redan med denna skiten, mår inte psykiskt bra av det här, men vem gör det. Senaste tiden har varit väldigt påfrestande och jobbig då det hänt mycket i familjen. Benbrott, operation och psykisk ohälsa. Aldrig har familjen haft så mycket kontakt med vården som det senaste halvåret. Gör ont i hjärtat när andra inte mår bra runt omkring mig. Många gånger vet man inte hur man skall bete sig eller hur man kan stötta. Det är svårt, vill inte göra fel. Men oftast är det bra att bara finnas där och bara lyssna, det vet jag av egen erfarenhet. Nu hoppas jag på att våren är på väg, ljuset, solen och grönskan. Helgen verkar bli fin med sol och med en behaglig temperatur. Kanske blir det en lunchgrillning på lördag och senare V75, kul helgnöje. Nu vill jag att frugan skall vakna efter att ha jobbat natt, inget kul att sitta här och uggla själv. Katten Rex som vi nu haft en månad ligger och sover på en av köksstolarna, det får han gärna göra ett tag till. Han ställer till det, även om det leder till många skratt, när han är på bushumör. Jag är ju rädd om mina högtalare för fan! Haha. Nä men det är kul med djur och roligast av allt är att se glädjen i barnens ögon. Slutar där för idag, hoppas på att skriva lite oftare nu. God em!


söndag 29 november 2020

lördag 8 augusti 2020

En vecka i Strömstad




















Har varit hos mina föräldrar i Strömstad och hälsat på. Inte träffat dem på ett halvår pga rådande omständigheter. Även min syster med familj var där så vi har haft det trevligt med utflykter, god mat och bara umgåtts.