Leta i den här bloggen

torsdag 25 februari 2021

En dag som alla andra

Sitter och är ganska skakig i händerna idag. Kopplar av med en Pepsi efter att ha städat trappan och delar av lägenheten. Känner mig ganska nöjd men ändå uttråkad. Alla dagar är likadana, sällan det händer något kul dagtid. Sitter för det mesta ensam och blickar ut genom fönstret och undrar vad jag skall hitta på. Inte kan jag gå till gymmet något jag inte gjort på väääldigt länge pga den jävla pandemin. Ett år redan med denna skiten, mår inte psykiskt bra av det här, men vem gör det. Senaste tiden har varit väldigt påfrestande och jobbig då det hänt mycket i familjen. Benbrott, operation och psykisk ohälsa. Aldrig har familjen haft så mycket kontakt med vården som det senaste halvåret. Gör ont i hjärtat när andra inte mår bra runt omkring mig. Många gånger vet man inte hur man skall bete sig eller hur man kan stötta. Det är svårt, vill inte göra fel. Men oftast är det bra att bara finnas där och bara lyssna, det vet jag av egen erfarenhet. Nu hoppas jag på att våren är på väg, ljuset, solen och grönskan. Helgen verkar bli fin med sol och med en behaglig temperatur. Kanske blir det en lunchgrillning på lördag och senare V75, kul helgnöje. Nu vill jag att frugan skall vakna efter att ha jobbat natt, inget kul att sitta här och uggla själv. Katten Rex som vi nu haft en månad ligger och sover på en av köksstolarna, det får han gärna göra ett tag till. Han ställer till det, även om det leder till många skratt, när han är på bushumör. Jag är ju rädd om mina högtalare för fan! Haha. Nä men det är kul med djur och roligast av allt är att se glädjen i barnens ögon. Slutar där för idag, hoppas på att skriva lite oftare nu. God em!


söndag 29 november 2020

lördag 8 augusti 2020

En vecka i Strömstad




















Har varit hos mina föräldrar i Strömstad och hälsat på. Inte träffat dem på ett halvår pga rådande omständigheter. Även min syster med familj var där så vi har haft det trevligt med utflykter, god mat och bara umgåtts.

måndag 15 juni 2020

Ålgårdsfika





Sen frukost vid Ålgården idag. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Så skönt med sommar. Saknar Emil dock, hoppas han följer med nästa gång. God förmiddag.

fredag 12 juni 2020

Att vänta i bilen


Den här vyn är inte rolig, sitta i bilen och VÄNTA! Jennyh är och hämtar nygjorda vårrullar som vi kanske skall tillaga ikväll, visserligen något gott att vänta på men ändå. Ha en trevlig eftermiddag.

fredag 5 juni 2020

Fredagskväll

Sitter och väntar på maten som strax är klar. Ont i magen, kanske beror det på hungern. Fredagskväll, Jennyh skall jobba natt och Jennifer har en kompis som skall övernatta. Själv tar jag nog en filmkväll i källaren där jag får lite lugn och ro. Har varit en trist regnig dag idag, inte gjort så mycket. Såg några avsnitt av "Mission: Impossible" originalserien, så förbannat bra är den. Nu blir det mat!

onsdag 27 maj 2020

Kristallbröllop


Idag är det 15 år sedan som vi gifte oss Jennyh och jag. Tiden har gått fort fast vi har hunnit med mycket, två barn 13 och 14 år gamla (snart 15). Själv har jag blivit äldre med en hel del gråa hår. Livet har gått upp och ner men vi har stått vid varandras sida hela tiden. Ikväll skall vi fira lite smått med familjen med en god middag. Just nu sitter jag i trädgården med en kopp kaffe innan städningen tar vid. God em!

tisdag 5 maj 2020

Trött dag

Är vansinnigt trött och uttråkad idag, har inget speciellt att göra. Dricker kaffe mest hela tiden vilket borde göra mig piggare, men icke. Borde kanske tvätta en maskin men det tar ju inte hela dagen. Kvällen blir ensam då frugan jobbar, tråkigt. Fast får roa mig med några filmer och det är ju aldrig fel. Nu skiner solen borde bege mig ut en stund för att få lite luft, jo så gör jag. God em.

onsdag 22 april 2020

21 grader i april








En underbar dag idag. Började dagen med en långpromenad och uträttade en massa ärenden och nu sitter jag i den gröna trädgården och njuter så gott det går i doften av nylagd asfalt och till oljudet av vägarbeten som pågår utanför våran tomt. Men det får man väl ta, asfalteras i hela villastaden på en och samma gång så man är ju lite instängd och kommer då absolut inte ut med bilen. Men gör ju inte så mycket utanför hemmet heller för den delen i dessa coronatider, men det brukar jag ju visserligen inte göra annars heller så ingen större skillnad. Låter fruktansvärt tragiskt egentligen. Har ju massa tid för trädgården vilket har givit resultat, hela huset har varit riktigt duktiga på att samarbeta och pyssla, känns bra. Nu blir det en stund till i solen så jag får lite färg och sen är det väl dags för de dagliga sysslorna. God em!

tisdag 7 april 2020

En fin dag

17 grader och sol. Barnen har plockat ut stafflierna och är i full gång på att måla var sin tavla. Jennyh och jag ser på medan vi njuter i värmen.