Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
onsdag 18 mars 2020
Golvläggning pågår
Tittade igenom minnen på Facebook precis och upptäckte att det idag på dagen är 8 år sedan jag lade golv i Emils rum. Lite kul för idag lägger jag nytt golv i Emils nya rum. Nu sitter jag och tar en välförtjänt paus i solen. God em.
måndag 16 mars 2020
Måndag
Sitter i soffan och stirrar ut genom fönstret på solen som nästan spricker igenom molnen. Lyssnar på ett avsnitt av "På minuten" och funderar på vad jag skall göra. Målade precis en vägg i Emils nya rum, det tog ju inte många minuter så nu är jag rastlös igen. Lunch har jag ätit men kanske är lite kaffesugen. Det är ju alltid gott med kaffe. I dessa Coronatider har man ju ingen större lust att bege sig på loppis eller till gymmet. Fan va bedrövligt, jag som hade tänkt komma igång med träningen igen. Nä det får nog bli en kaffe till i min ensamhet. God em.
lördag 14 mars 2020
14 mars
En riktigt skön lördag i trädgården, snön smälter och jag njuter i solen. Funderar på att luncha utomhus och en kopp kaffe på det. Trevlig em!
torsdag 13 februari 2020
En kopp kaffe
Sitter med en kopp kaffe som alltid när jag skriver. Jag gör allt för att slippa börja med den tunga uppgift jag har framför mig, att städa lägenheten. Men har visserligen hjälp från två pigga barn idag så kanske går fort ändå. Ute skiner solen och jag längtar lite efter att få slå mig ner i lä och bara njuta av dess strålar, med en kopp kaffe. Det var allt för stunden, ha en bra eftermiddag!
onsdag 12 februari 2020
Det blommar
Ute i kylan och dricker en kopp kaffe, upptäckte att snödropparna och va de nu heter blommar i trädgården.
fredag 7 februari 2020
Fredagen den 7:e februari
Regnigt och jävligt idag. Sitter utanför Ica Maxi och väntar på fru och dotter som är inne och handlar. Efter detta blir det en tur till hinderbanan på Kransmossen då Jennifer vill springa en runda, fattar inte att hon har lust med det i detta skitväder. Själv kommer jag stå i min varma jacka och glo. Äntligen fredag iaf, min mamma fyller 70 år idag också så vi ringde och gratulerade henne imorse, ses gör vi nästa helg då de kommer hem på besök. Ikväll blir det "På spåret" som alltid på fredagskvällarna, mysigt. God em!
torsdag 6 februari 2020
En sjuk tid
Har varit sjuk i stort sett hela jävla januari. Började med influensa i två veckor och sedan har jag haft ont i halsen tills bara för några dagar sedan, för jävligt då jag hade tänkt komma igång med träningen igen efter låååångt uppehåll. Känns fruktansvärt jobbigt att börja om från ruta ett, undrar om jag kommer ha motivation att komma tillbaka till där jag var för några år sedan. Hoppas det. Mår så mycket bättre med mig själv när jag tränar regelbundet. Varit ett jävla år med depressioner som avlöst varandra. Hoppas på ett bättre 2020. Förbannat att det skall vara så svårt att må bra. Men idag har jag en bra dag iaf med fint väder och allt. God em!
Härlig dag
En underbar solig februaridag idag. Var bara tvungen att sätta mig i solen med en kaffe innan jag måste bege mig till Coop för att handla inför helgen. God em!
fredag 3 januari 2020
2020 har börjat
Nytt år och hoppas på ett bättre än året som gick. 2019 var inte mitt år, kroppen har inte mått bra och träningen har inte fungerat som den skall. Får försöka vända på detta nu.
Sitter och blickar ut genom fönstret och lyssnar samtidigt på ett gammalt avsnitt av "På minuten". Solen skiner och det känns som en ganska bra dag. Snart skall jag åka och handla lite inför helgen. Till "På spåret" ikväll blir det nog risotto eller tacos, inte riktigt kommit överens med frugan angående detta ännu.
Fan va svårt det är att skriva och lyssna på något samtidigt, går ju inte så jag slutar skriva nu. God em!
Sitter och blickar ut genom fönstret och lyssnar samtidigt på ett gammalt avsnitt av "På minuten". Solen skiner och det känns som en ganska bra dag. Snart skall jag åka och handla lite inför helgen. Till "På spåret" ikväll blir det nog risotto eller tacos, inte riktigt kommit överens med frugan angående detta ännu.
Fan va svårt det är att skriva och lyssna på något samtidigt, går ju inte så jag slutar skriva nu. God em!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







