Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
tisdag 16 juli 2019
Semestervecka
Idag promenerade vi ut på Nötholmen här i Strömstad. Hade det skönt i solen under ett par timmar. Resten av dagen fotpatrullerade vi genom staden, ömma fötter skall nu strax få vila i sängen.
tisdag 9 juli 2019
Uppe med tuppen
Tidig morgon imorse, vaknade vid fem åt en liten frukost med frugan. Istället för att somna om så väckte vi våran tonåring och tog med honom på frukost och fiske i det fina vädret. Underbar morgon! Sedan har dagen bara förflutit i ett skönt tempo. Fler sådana här semesterdagar som kan omvandlas till sköna semesterminnen behövs. God kväll!
tisdag 2 juli 2019
En vecka i Strömstad
Veckan som gick spenderades i Strömstad, kusinerna fick träffas och de hade det roligt tillsammans. Vädret var fint så inget att klaga på. Hjälpte till med lite snickeri och annat som behövde göras. Nu sitter jag här hemma i Borås med en kopp kaffe och saknar min dotter som är kvar hos farmor och farfar, men det är kul för henne hon stormtrivs där.
torsdag 20 juni 2019
Snart midsommar
En hyfsat fin sommar hittills, ganska mycket sol och ganska varmt. Igår fyllde jag 44 och firade det lite smått med familjen. Imorgon är det midsommarafton och vet inte riktigt vad som kommer hända mer än att vi kommer äta gott. Hoppas vädret inte blir alltför bedrövligt bara. Läkarbesöket jag skulle på igår sköt jag upp ett par veckor så oron och ångesten finns kvar och gör sig påmind mest hela tiden. Mår inte så där jättebra med andra ord, men försöker med små medel att ändra på det. Glad midsommar!
fredag 14 juni 2019
Sommarlov
Sommarvärme och blommorna blommar. Skolavslutningen är avklarad för båda barnen, Emil igår kväll och Jennifer i morse. Nu ser vi fram emot ett långt sommarlov.
onsdag 12 juni 2019
Flykt för en stund
Ikväll har jag försökt med konsten att må lite bättre genom att titta på den gamla komedifavoriten "Den lille badaren" med underbara Louis de Funès, det hjälpte för stunden. Lyckades skingra tankarna under 90 minuter men sen kom ångesten tillbaka och sköljde över mig. Har tryck för brösten och mår verkligen inte bra. Fy fan!
Nästan så man bajsar på sig
Är så orolig så jag nästan skiter på mig för läkarbesöket nästa vecka på min födelsedag av alla dagar. Omöjligt att slå bort tankarna kring detta. Måste försöka leva nu och ta det när det kommer. Förmodligen inget jag behöver oroa mig för men man tänker ju det värsta. Nåväl nu får jag ägna mig åt matlagningen så det inte bränner vid. God kväll!
måndag 10 juni 2019
Dumplings
Idag denna måndag så lagar vi dumplings för första gången. Pilligt och inget jag skulle få för mig att göra allt för ofta. Men hoppas det kommer säkerligen smaka gott.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


