Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
torsdag 14 mars 2019
Grått
Ligger i sängen på mage med stelfrusna fötter och har tråkigt, fruktansvärt tråkigt. Rastlös något så in i helvete. Utanför regnar det och är allmänt grått och tråkigt. Känns som jag gjort allt man kan tänkas göra idag redan, fast om jag tänker efter är det inte så mycket. Mycket jag borde gjort som jag helt enkelt inte fått tummen ur att göra. Det är sådana här tillfällen i livet som jag grubblar alltför mycket på saker som skapar oro i kroppen och får mig på ett bedrövligt humör. Får nog se till att vända på steken och göra något annat. Kanske skall ta och fundera ut vad jag skall se för filmer ikväll istället, men först blir det nog en skön bastu så jag får upp värmen i kroppen igen. God kväll!
tisdag 12 mars 2019
I söndags
I söndags åkte hela familjen på en liten dagsutflykt till Almenäs och grillade, mysigt. Fint vårväder var det också.
torsdag 28 februari 2019
Kaffe i solen
Sitter i trädgården och har det skönt. Ätit lunch och nu blir det en kopp kaffe på det. En ljuvlig dag idag också, underbart. Fast jobbiga tankar tränger sig på och oron är delvis outhärdlig. Oroar mig för det mesta nu för tiden och då är det svårt att koppla av och njuta av nuet. Men försöker. God em!
onsdag 27 februari 2019
En bra onsdag
Ytterligare en fantastisk dag i februari. Dricker en kopp Lövbergs Lila och njuter av solen efter att ha städat och donat. Känns som våren är här, hoppas snön håller sig borta.
måndag 18 februari 2019
Vårtecken
Var ute och promenerade lite i helgen och uppmärksammade då att snödropparna äntligen börjar titta fram. Sitter just nu i trädgården och lapar lite sol, ljuset gör mycket för mitt mående. Den mest depressiva årstiden är väl snart förbi hoppas jag. God em!
måndag 11 februari 2019
Skön dag i februari
Sitter med min dotter i trädgården och dricker kaffe. Försöker bota mitt nedstämda jag med lite sol. För stunden känns det skönt och avkopplande. Hade varit skönt att kunna hålla kvar vid den känslan.
Kastat gris och försökte oss på lite badminton men det gick inget vidare då det blåste för mycket. God em!
tisdag 22 januari 2019
Årets första inlägg
Jaha då fick jag tummen ur att göra ett nytt inlägg, vet inte när jag skrev senast. Sitter i lugn och ro på toalettsitsen och försöker komma på något vettigt att skriva, det är svårt att klämma ur sig något. Dagsformen är sådär, känner mig lite hängig och inte på alltför bra humör. Skulle tränat idag men skjuter på det tills imorgon. Får ta med mig frugan på en skön promenad istället om en stund. Jobbigt att jag kommit ifrån träningen såpass mycket, känns skrämmande att bege sig till gymmet. Satt och tittade på gamla bilder från förr och inser att jag inte är lika vältränad längre vilket känns skit. Nåväl får komma igen under våren och hoppas att det blir bättre. Det får vara bra med skrivandet för idag, tummarna får träningsvärk. Hej då.
måndag 10 december 2018
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


