Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
onsdag 27 februari 2019
En bra onsdag
Ytterligare en fantastisk dag i februari. Dricker en kopp Lövbergs Lila och njuter av solen efter att ha städat och donat. Känns som våren är här, hoppas snön håller sig borta.
måndag 18 februari 2019
Vårtecken
Var ute och promenerade lite i helgen och uppmärksammade då att snödropparna äntligen börjar titta fram. Sitter just nu i trädgården och lapar lite sol, ljuset gör mycket för mitt mående. Den mest depressiva årstiden är väl snart förbi hoppas jag. God em!
måndag 11 februari 2019
Skön dag i februari
Sitter med min dotter i trädgården och dricker kaffe. Försöker bota mitt nedstämda jag med lite sol. För stunden känns det skönt och avkopplande. Hade varit skönt att kunna hålla kvar vid den känslan.
Kastat gris och försökte oss på lite badminton men det gick inget vidare då det blåste för mycket. God em!
tisdag 22 januari 2019
Årets första inlägg
Jaha då fick jag tummen ur att göra ett nytt inlägg, vet inte när jag skrev senast. Sitter i lugn och ro på toalettsitsen och försöker komma på något vettigt att skriva, det är svårt att klämma ur sig något. Dagsformen är sådär, känner mig lite hängig och inte på alltför bra humör. Skulle tränat idag men skjuter på det tills imorgon. Får ta med mig frugan på en skön promenad istället om en stund. Jobbigt att jag kommit ifrån träningen såpass mycket, känns skrämmande att bege sig till gymmet. Satt och tittade på gamla bilder från förr och inser att jag inte är lika vältränad längre vilket känns skit. Nåväl får komma igen under våren och hoppas att det blir bättre. Det får vara bra med skrivandet för idag, tummarna får träningsvärk. Hej då.
måndag 10 december 2018
torsdag 8 november 2018
Tiden som varit
Nu var det redigt längesedan jag skrev! Halloween är över så jag tänkte visa lite bilder på vad vi sysslade med. Ganska så nöjd med pumporna i år.
Nu sitter jag med trötta ögon och dricker en kopp kaffe i väntan på att äggen skall bli färdiga. Förkylningen är inte riktigt över, det kliar i halsen och jag hostar konstant. Har ta mej fan varit sjuk i närmare två veckor nu. Fruktansvärt segdraget. Nä mu är äggen klara, god förmiddag!
tisdag 2 oktober 2018
Förmiddagen som gick
Morgonen började ungefär lika segt som vanligt. Vaknade första gången vid fem då jag åt frukost och satte på ett avsnitt av "The Alfred Hitchcock Hour" som jag somnade om till. Vaknade igen aptrött till oljudet av alarmet från telefonen, ilsken och med en trött tung kropp reste jag mig ur soffan för att väcka resten av familjen. Gick sådär, fick inte något bra bemötande pga av mitt humör. Somnade om när barnen gick till skolan. Vaknade igen deppig och trött vid halv elva, tog mig en kaffe och fixade iordning mig. Otroligt nog begav jag mig motvilligt ut i det kalla och regniga vädret och satte mig bakom ratten för att åka till gymmet, väl där stötte jag på ett par vänner och humöret vände. Humöret blev sedan bara bättre för varje set jag körde. Nu sitter jag i gungstolen hemma, inte jätteglad men nöjd och dricker den obligatoriska koppen kaffe och proteinshaken. Så såg dagens förmiddag ut, men hur blir den imorgon?
måndag 1 oktober 2018
Måndagen den 1 oktober
Seg måndagsförmiddag, fruktansvärt trött och rastlös. Försöker planera upp min dag men det går sådär. Höjdpunkten hittills var när jag drack elvakaffe, säger väl ganska mycket om hur kul jag har det.
Hade en ganska mysig filmkväll igår, hann med två filmer och ett "The Alfred Hitchcock Hour" avsnitt. Filmerna var "An Affair to Remember" från 1957 och "Death Wish 4: The Crackdown" från 1987. Ikväll blir det väl någon film också men vad har jag inte bestämt ännu.
Nu får jag ta och rycka upp mig och komma på något vettigt att göra, kan inte sova bort dagen.
Hade en ganska mysig filmkväll igår, hann med två filmer och ett "The Alfred Hitchcock Hour" avsnitt. Filmerna var "An Affair to Remember" från 1957 och "Death Wish 4: The Crackdown" från 1987. Ikväll blir det väl någon film också men vad har jag inte bestämt ännu.
Nu får jag ta och rycka upp mig och komma på något vettigt att göra, kan inte sova bort dagen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

