Leta i den här bloggen

fredag 8 juni 2018

Fönstervård








Idag har mamma och jag skrapat fönster, oljat och målat lite varstans. Så nu kan man det också. Lite jobbigt i solen bara, säkerligen bränt axlarna en smula. Imorgon fortsätter vi med mera målning. Nu sitter jag vid lekstugan i kvällssolen och njuter. Skönt med helg!

söndag 3 juni 2018

Kvällsdopp




Mannajas iPhoneJennifer envisades om att hon ville ta ett kvällsdopp och varför inte.

En skön söndag


Ännu en fantastisk dag i trädgården. Gjort lite av varje idag samt hunnit ligga på gräsmattan och slappa. Tappat om brorsans och mitt vin idag samt skakat ur kolsyran och startat klarningen. Hoppas nu det blir bra bara doftar gott iaf, avsmakningen kommer ske vid midsommar. Ett äppelvin med lite svarta vinbär i som gjort det roséfärgat, gick åt 12kg äpplen till ungefär 15 liter vin. Trevlig söndagskväll!

lördag 2 juni 2018

Fredagens inlägg på en lördag


Ännu en fin dag med extrem värme. För lat för gymmet, är hellre ute i det fina vädret och njuter. Nu sitter jag i skuggan och väntar på att resten av familjen skall ta sig ett dopp i den nyinköpta poolen, själv skiter jag i det då vattnet inte är uppvärmt. Imorgon skall Emil på klassresa till Skara sommarland, något han sett fram emot ett tag nu. Blir nog kul för honom. Får se vad vi hittar på här hemma, men något skall vi nog allt komma på. Trevlig helg!


Poolbad




Elvakaffe i trädgården, solen skiner även idag och jag svettas galet mycket. Inväntar nu att skjutsa Emil till tåget för avfärd mot Skara. I eftermiddag skall jag försöka inviga poolen om vattnet är varmt. Skönt med lördag.

fredag 25 maj 2018

På gräsmattan


Ännu en varm och skön dag i Borås. Ligger på en filt på gräsmattan och njuter av eftermiddagssolen. Fick bli en vilodag från gymmet idag, haft lite att fixa med i trädgården. Blir grillning i Dalsjöfors ikväll hos Jennyhs farfar, skall bli gott. En bra fredag det här i slutet av maj. Trevlig helg!

lördag 12 maj 2018

Årets första fisketur














Vad gör man en fin lördag i maj, jo tar med barnen på en fisketur förstås. Så vi packade fikakorgen, tog med kastspö till barnen och begav oss ut till Hofsnäs för en stunds avkoppling. Vi var först ute vid bryggan och den spegelblanka sjön låg framför våra fötter. Jennifer började kasta illa kvickt när det hoppade i vassen. Blev det någon fisk då? Nä förstås inte, men det var skönt att komma ut ändå. Får se det från den positiva sidan, slapp ju rensa fisk.

fredag 11 maj 2018

Monstret...


Skräcken i källaren

Upptäckte i förrgår fm att allt inte stod rätt till i korridoren utanför bastun. Saker låg i en enda stor röra på golvet och när jag sedan insåg att något rörde sig inne i den dunkla delen av källaren så lade jag bena på ryggen och rusade skräckslagen ut i trädgården. Till en början trodde jag det var en katt som tagit sig in dagen innan, såg nämligen en svans där inne bland tavlor och böcker. Bilder började målas upp i huvudet. Senare så såg min son att det minsann inte var en katt utan en VÄLDIG råtta med låååång svans som han beskrev det.
Igår inhandlades en råttfälla som den givetvis inte fastnade i trots att den varit på den två gånger. Så idag fick Anticimex komma hit och vips så var den fast inom ett par timmar. Blev lite smått besviken när vi såg skräckmonstret, den var inte så skrämmande som vi alla trodde. Nu är den iaf död och begraven och vi kan lugnt basta, sitta vid datorn och kolla film i hemmabion igen som om inget hade hänt.

söndag 22 april 2018

Fin dag














Tog med barnen och Vilde på utflykt till Hofsnäs idag, alldeles vindstilla med en vacker spegelblank sjö. Underbart med vår.