Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
söndag 11 mars 2018
Söndagsutflykt
Barnen och jag tog en tur ut till Almenäs idag i duggregnet. Fikaväskan var packad med äggmackor och kaffe, gott och ganska avkopplande trots vädret. Väl hemma slängde jag in en eftermiddagsmatiné att avnjuta i soffan.
fredag 9 mars 2018
Helg igen
Fredag igen och fruktansvärt grått ute. Mina tår känns frusna och jag har väl sådär kul just nu. Avslutade precis "The Blob" från 1988 som jag såg tillsammans med min son, vi båda gillade filmen så det var trevliga 90 minuter. Lyssnar på den tickande klockan samtidigt som jag funderar på vilka filmer som jag skall se ikväll. Frugan jobbar hela helgen så blir barnen och jag som får roa oss bäst vi kan. Ser ut att bli en fin morgondag och relativt kall också så kanske får hitta på någon utomhusaktivitet. Med mig som idéspruta kommer det nog gå alldeles utmärkt... En kopp kaffe till snart kanske när Jennyh behagar att resa sig från sängen. Trevlig helg!
söndag 4 mars 2018
Oscarsgalan 2018
Då var det dags för årets version av Oscarsgalan som är den 90:e i ordningen. Suttit framför Aftonbladet TV som sänder direkt inatt sedan strax innan 21 och lyssnat på uppsnacket. Rätt så mycket skitsnack ärligt talat men har inget bättre för mig. Jämte mig i soffan ligger min dotter och fru och småsnarkar. Själv lyckas jag nog inte få en blund innan det hela sätter igång, risken är väl den att jag somnar till när de tunga priserna delas ut. God uppesittarnatt!
Skärpning
Mår väl sådär idag, känner mig nere och ångesten är påtaglig. Är så trött på att bli arg för ingenting, förpestar och gör bort mig hela tiden. Förstorar upp småsaker till gigantiska problem. Försöker verkligen att vända på de negativa tankarna men jag vet inte hur jag skall gå tillväga. Känns som det är bäst att låsa in mig ett tag vilket givetvis inte löser några problem. Vill inte ha det så här, vill vara glad och öppen. Inte ha den här klumpen i magen och trycket för bröstet. Hoppas våren för något bra med sig, ljuset, värmen och fågelkvitter. Glöm det som varit och blicka framåt Erik, för helvete skärp dig nu!
torsdag 1 mars 2018
En dag lik alla andra
Vilken jävla kyla, så trött på vintern nu. Måste ge mig ut strax för att bege mig till Solhem på möte, ränner där jämt nu tycker jag. Kurser, DBT, och möten om vart annat och vad ger det mig? Ingenting! Mår skit och är ångestfylld mest hela tiden. Så jobbigt att möta så mycket folk och att behöva prata inför dem. Ser ingen ände på detta. Nä nu vill jag ha vår och lugn och ro så jag kan börja må lite bättre igen. God fm!
fredag 16 februari 2018
En jävla massa snö
Ute med min dotter och son i trädgården och tittar på när de bygger en snögubbe. Tar igen mig lite efter all snöskottning och promenaden i trädgården, trampat upp ett litet spår som jag nu traskat runt i varv efter varv. På bilden syns min lilla buxbom som tagit sig ganska bra senaste året, hoppas hararna nu inte äter upp den. Trevlig helg!
torsdag 8 februari 2018
Torsdagskväll
Äntligen kväll! Haft en relativt tråkig dag idag. Bara gjort massa tråkiga saker och haft massa dötid däremellan. Nu funderar jag på en varm bastu innan jag bänkar mig framför tv'n och någon film.
Här doftar rökelse och det är sådär lagom dunkelt med enbart stearinljus som ljuskälla, mysigt. Börjar jag må bättre tro? Eller kanske bara en tillfällighet att jag ser det positiva omkring mig? Ordningen är nog återställd imorgon... får bli ett träningspass med frugan på förmiddagen när det är fredag och allt. Nu orkar jag inte ordbajsa mer, god kväll!
Här doftar rökelse och det är sådär lagom dunkelt med enbart stearinljus som ljuskälla, mysigt. Börjar jag må bättre tro? Eller kanske bara en tillfällighet att jag ser det positiva omkring mig? Ordningen är nog återställd imorgon... får bli ett träningspass med frugan på förmiddagen när det är fredag och allt. Nu orkar jag inte ordbajsa mer, god kväll!
onsdag 7 februari 2018
Vilodag
Steg upp 4:30 imorse, kokade kaffe och pt frukost. Skickade iväg barnen till skolan och lyckades därefter få några timmars sömn igen. Har bestämt mig för att ta en vilodag från träningen idag vilket känns skönt, fast jag är rastlös. Mitt kaffe står på bordet och ryker, känner dock ingen doft då näsan är täppt. Kanske borde snyta mig och rycka upp mig en smula. Klockan tickar och strax kommer barnen från skolan med snö under fötterna och röda kinder. Skall få dem att städa sina rum tänkte jag, fast det lär väl inte vara så populärt. Ikväll blir det film med en vän, skall bli kul. God em!
tisdag 6 februari 2018
Starten på dagen
Idag var det verkligen tufft att lyckas ta sig till gymmet eller snarare att ta sig utanför dörren. Hade sån ångest så jag nästan höll på att trilla av pinnen. Men jag begav mig ut i vinterkylan och ned till gymmet och körde mitt bröst och axelpass ändå, känns skönt nu efteråt. Nu sitter jag här i våran svarta soffa djupt nedsjunken och dricker en protein samt en stor kopp rykande hett kaffe. Känner mig ganska nöjd faktiskt. Snart kommer barnen hem från skolan och livar till det i den annars så tysta vardagen. God middag!
God natt
En halvbra dag idag, varit kanonväder och jag lyckades komma iväg på ett ryggpass på gymmet trots alla måsten. Det är mycket som oroar mig nu, det tar den mesta av kraften till att orka med att göra något alls. Att vistas med massa andra människor skrämmer mig, inte varit van vid det de senaste åren. Jag känner att jag har svårt att uttrycka mig och hänga med. Allt känns motigt. Hoppas det blir en förändring snart orkar inte ha det så här för alltid. God natt!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
