Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
lördag 25 mars 2017
Utflykt till Varberg
En kanon lördagsmorgon, solen skiner och termometern på rätt sida nollstrecket. Idag bär det av till Varberg med familjen, en liten dagsutflykt bara men kul att få byta miljö och få komma till kusten. Vi skall nog ta och besöka ett par loppisar också. God lördag!
onsdag 22 mars 2017
söndag 19 mars 2017
Söndagspromenad
Fåglarna kvittrar och solen försöker kämpa sig igenom molnen så en liten promenad i Annelundsparken passar ju utmärkt. Barnen har plockat ut cyklarna så de var ganska påstridiga att komma iväg. En liten stund på lekplatsen också medan jag sitter på en kall parkbänk och bloggar. Ganska skön söndag faktiskt.
onsdag 15 mars 2017
Längtan
Nästan klarblå himmel idag, skönt! Men kan inte riktigt koppla av ändå. För mycket orosmoment i huvudet. Känner mig inte pigg i kroppen, jämt trött och matt. Försöker hålla igång träningen ändå men det är inte med lätta steg jag beger mig till gymmet. Hoppas allt släpper snart, kanske gör det nu när våren börjar visa sig alltmer. Brukar kännas lättare då ljuset och färgerna kommer tillbaka. Längtar!
söndag 12 mars 2017
Hemfärd
Då var Göteborgshelgen över, sitter på bussen på väg hem. Har varit ett par bra dagar, avkopplande. Igår hade vi en riktig vårdag med kaffe i solen och sköna promenader.
fredag 10 mars 2017
Weekend i Göteborg
Frugan och jag har en hel helg själva i Göteborg! Bor på Hotel Opera. Jennyhs syster är barnvakt så de är i tryggt förvar hemma. Ikväll vet jag inte mer än att vi skall ut och äta någonstans, kanske blir hotellrestauranten. Hoppas på kalasväder imorgon så vi kan ut och spatsera. Trevlig helg!
torsdag 2 mars 2017
Annelundsparken
Är på en liten promenad i Annelundsparken med barnen, de behöver leka av sig lite så vi stannar en stund på lekplatsen. Ganska skönt väder nu, börjar klarna upp. Fåglarna kvittrar och kanske kan man börja hoppas på att våren är hör inom kort, har gett upp hoppet om snö.
En tuff tid
Det var ordentligt jobbigt på gymmet idag efter en tids frånvaro pga sportlov, sjukdom och migrän. Haft miljoner av saker som satt käppar i hjulet känns det som. Men nu är jag igång igen även om det känns motigt. Nu sitter jag här i soffan med efter-träningen-kaffet och försöker njuta. Inte lätt. Dagen började med världens ångestattack, visste inte vart jag skulle ta vägen, man tror man skall dö! Känslan är obeskrivlig, var ett tag sedan jag kände så senast och jag har då inte saknat den. Vet inte orsaken heller, kanske beror på all oro och alla tankar jag haft de senaste dagarna som blev för mycket. Det kokade över helt enkelt. Hoppas det vänder nu. God em!
Sherlock Holmes - The Complete Collection/Case Files Special Edition
Har här plockat ut ett litet guldkorn i samlingen, nämligen monsterboxen "Sherlock Holmes - The Complete Collection/Case Files Special Edition" som innehåller alla fyra serierna med Jeremy Brett som Sherlock Holmes. Totalt 16 discar. Ett måste i samlingen!

onsdag 1 mars 2017
Pioneer CLD-D704 lever!
Idag kom delen från USA till min Laserdisc-spelare CLD-D704, det var relativt enkelt att byta den själv också bara man var försiktig.
Så nu är den testkörd med Clint Eastwoods "Tightrope", fungerade galant! Så nu är jag lycklig.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
