Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
fredag 5 augusti 2016
Strömstad i augusti
Åkte upp och lämnade barnen i Strömstad igår. Min syster med familj är på besök så det är kul för barnen att få träffa kusinen sin. Var ute på Blomsholmen igår och promenerade och så fick barnen bada. Ett kort men ett trevligt besök blev det den här gången. Några bilder från Blomsholmen.
måndag 1 augusti 2016
Fönsterputs
Lyckades plocka fram fönsterputsskrapan idag och putsa av utsidan innan regnet kom, det var välbehövligt skall jag säga. Min dotter hjälpte mig med att hålla stegen och när hon inte gjorde det fotade hon mitt arbete. Nu är det bara till att ta insidorna också och kanske mellanglasen. God eftermiddag!
Orregatan 16
Här sitter man och dricker en lite för het kopp kaffe och känner sig uttråkad. Svettas och svedan i armhålorna har fortfarande inte lagt sig. Försökte mig på att byta deodorant förra veckan men det gick ju åt helvete, knallröd och irriterat blev det bara. Nu vågar jag inte ha för tajta T-shirtar eller svettas för mycket för då blir det olidligt. Jaja hoppas det går över snart. Nu kom barnen hem från Handlar'n, skickade iväg dem för att köpa mjölk och grädde till eftermiddagsfikat. Nyplockade bär från trädgården och vispad grädde med en kula glass blir det. Förövrigt vet jag inte vad jag skall hitta på denna måndag, blää!!!
lördag 30 juli 2016
Kypesjön igen
Lika bra att passa på att bada barnen när solen är framme. Själv sitter jag på stranden och njuter av solen, inte sugen på att doppa mig.
Lördag i Borås
Jennifer och jag gav oss ut på Pokémon jakt i Annelundsparken medan brödet jäste hemma, en skön tur i lagom varmt växlande molnighets väder. Borde klaga på att värmen lyser med sin frånvaro men orkar inte tjata om det en gång till denna sommar. Försöker vara positiv istället. Nu gräddas brödlimpan i ugnen och det doftar gott i hela lägenheten. Blir lagom färdigt till eftermiddags fikat. Trevlig lördag!
onsdag 27 juli 2016
Kypesjön
Stack iväg på en liten utflykt idag till Kypesjön, egentligen var det tänkta att vi skulle åka till Hofsnäs men var lite osäkra på vädret så vi stannade kvar inom Borås gränser. Blev lika bra det, förutom att jag var jagad av djävulska getingar nästan hela tiden 😡. Det viktigaste var dock att barnen var glada och fick bada. Hela stranden hade vi för oss själva också!
tisdag 19 juli 2016
Det växer
Går runt i trädgården och ser hur det växer, tomater, körsbär/klarbär, blåbär, vinbär och krusbär. Härligt med sommar!
Äntligen...
...lite sol igen efter veckor av regn. Blev frukost ute idag och nu njuter jag bara av solen och småskrattar för mig själv åt gamla avsnitt av "På minuten". Funderar på om jag skall köra ett träningspass sen efter att jag rastat Loke, blir nog så då jag känner mig så nöjd efteråt. Hej då så länge!
Mannajas iPhone
Mannajas iPhone
lördag 9 juli 2016
Lördagskvällen
Blev en skön bastu ikväll och nu spelar jag barnalfapet med min dotter då sonen spelar Minecraft och skypar. Sen blir det film då frugan jobbar natt.
fredag 8 juli 2016
Spelkväll
Barnen hade planerat fredagskvällen åt oss ikväll. Jag fick först ett varmt bad, sedan pannkakor och film och nu avslutar vi med att spela Cluedo.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)