Leta i den här bloggen

fredag 9 januari 2015

Härliga Hassan

http://www.youtube.com/watch?v=MExj8bNVhqU&sns=em


Mannajas iPhone

torsdag 8 januari 2015

Hälsodagbok

Då var telefonmötet med min läkare avklarat, receptförnyelse och ett nytt uppdrag - skall skriva Hälsodagbok varje dag... hur jag nu skall komma ihåg det. Är visserligen bra för både mig och för honom att se hur min måendekurva går, jag har ju ganska stora svängningar från botten till toppen. Men topparna har inte varit lika höga det senaste året dock, mer mycket djupa dalar. Hinner inte skriva mer nu, hej!

Mannajas iPhone

Filmnatt för sömnlös

Blir till att se lite film i min lilla hemmabio ett par timmar är ju sömnlös som vanligt... H.P. Lovecrafts "The Resurrected" på laserdisc blir det, ett par kokta ägg till det passar som handen i handsken! God natt om en stund!

Mannajas iPhone

onsdag 7 januari 2015

Utsiktsplatsen

Vi var på utflykt häromdan, utsiktsplatsen vid Rya åsar. Kaffe och varm choklad samt mackor hade vi givetvis med.

Tips på kosttillskott

Några heta tips som inhandlats den senaste tiden från Gymgrossisten.
*Chained Nutrition Ripped Hardcore (just nu 2 för 1!) ...för viktnedgång
*Biotech Tribooster ...för muskelökning
*Star Nutrition Omega-3 70% (Big Buy) ...för att det är bäst :)
*SmartSupps BCAA 2:1:1 ...Aminosyror
*Star Nutrition Beta-Alanine ...Aminosyror (höjer mjölksyratröskeln)
*Star Nutrition MSM Advanced Powder ...mot muskel- och ledvärk
*Mutant Creakong ...snabbverkande kreatin

tisdag 6 januari 2015

Rastlös!

Sitter i den svarta skinnfåtöljen i vardagsrummet och funderar, är så förbannat rastlös då jag inte kommer på något att göra denna gråa dag. Alla andra i familjen är upptagna med någonting och jag sitter bara här och glor. Hade jag bara kunnat träna hade jag gjort det, men går ju inte då jag FORTFARANDE är krasslig. Känns för jävligt att jag vart iväg från gymmet så länge, gått upp i vikt så jag vågar inte väga mig. Men blir ganska lätt av med de kilona när jag väl börjar promenera och köra hårda styrkepass. Motivationen börjar infinna sig efter att ha varit borta med vinden ett bra tag.
Önskar alla läsare en god Trettondag, hej!

Mannajas iPhone

Myser

Här sitter jag och lyssnar på Johnny Cash och bara njuter, alla andra sover och snarkar. Detta är mysigt! Dagens skakningar har försvunnit och mår bara bra just nu, kanske för att natten krypt sig på. God natt alla goda och alla andra också för den delen.

Mannajas iPhone

måndag 5 januari 2015

Helt galet...

Fasen vilka jobbiga dagar, har haft sanslösa muskelryckningar igår och idag, konstant superstressad för ingenting. Förmodligen biverkning från medicin jag slutat med. Har väl inte fått Parkinson än ;-)

Mannajas iPhone

lördag 3 januari 2015

Helt sjukt

Lagom till att börja träna på allvar igen så blir man sjuk, så förbannat irriterande.

Mannajas iPhone

Kul... eller inte

Mår inget bra, ont i huvudet, i magen, känner mig sjuk. Men det är helg igen och det är ju kul :-)

Mannajas iPhone