Leta i den här bloggen

tisdag 5 april 2011

Dag 13074 - Efter regn kommer solsken :-)

Idag är en bra dag, trots regn och rusk mår jag hyfsat bra. Skall strax ner och köra ett baksida axlar och ryggpass. Kikat runt lite på en del tips gällande marklyft tekniker och hittade intressanta videor. Ryggen knasade ju för ett tag sedan då jag blev lite FÖR ivrig... Har haft uppehåll med just marklyft det senaste och skall i ärlighetens namn erkänna att jag är lite rädd för det. Men skall försöka mig på det igen då övningen är ruskigt bra om man gör den rätt vill säga :) Men tar med mig tipsen jag fann och försöker. Har fört träningsbok de senaste månaderna, måste säga att det är ett bra hjälpmedel och samtidigt betydligt roligare att träna och se sina resultat förbättras. Lätt att jag tidigare aldrig utvecklades något vidare då motivationen för att kämpa mot något inte fanns. Har ökat lite i muskelmassa under våren, men dessvärre en del fett också. Hade tänkt eller snarare håller jag på att tänka på kalorierna nu med. Måste försöka motionera lite mera, är mycket dålig på detta då jag har svårt att komma iväg utan mål. Enda tillfällena är då jag är upprörd, i ett gräl och redigt förbannad, kanske borde bråka med frugan lite oftare ;) Då går jag av bara helvete med ilskan som ilar i kroppen, pirret som strålar ut från kroppens mitt ut i fingrar och tår. Sammanbitna käkar, tänder som gnisslar, tandlisor som slår gnistror mot varandra... Nej det är det inte värt. Vet hur ilskan känns och jag hatar den. Den senaste tiden har jag känt av ilskan ofta som ger utlopp av att jag blir högljudd, bitter, sur och arg!!! Arg hela tiden och slänger sura miner och kommentarer runt omkring mig. Depressionerna går hand i hand med ilskan. Varit väldigt nere från och till det senaste. Fast inte idag :). Medicinerna känns inte som de har någon framgång med mig. Lamotrigin som jag äter för att dämpa ner humörsvängningarna och Efexor mot depressioner och ångest. Var på läkarbesök förra veckan och då fick jag reda på att den kombinationen inte är att rekommendera! Kul har ätit dessa i flera år och nu först kommer man fram till detta! Nu skall jag alltså trappa ut den ena, Efexor och förmodligen blir jag väl mer depressiv igen eller jag har ju visserligen varit ganska depressiv för det mesta ändå så det kan väl inte bli mycket värre. Min läkare tyckte det skulle vara "intressant" att se mig från scratch och vad som händer då! Jo mycket intressant, som den Guinea Pig man är... Fick en närmast skamfylld känsla när jag satt på besöket, fick intrycket av att det var mitt fel angående felaktigheterna. Som om jag hade ljugit om min psykiska hälsa och att de diagnoser som ställt är omöjliga och det var mitt eget påhitt. Hur jag får ihop denna oförklarliga mening är för mig ett mysterium, men det är så jag kände. Att jag fick bära lasset och att jag har lurats... bära lasset får jag ju göra eftersom det är min ryggsäck, men det är ju omöjligen jag själv som medicinerar och ställer diagnoser eller? Nej nu gräver jag ner mig igen, det var ju en bra dag idag! Får ta vara på den.

Lyssnar på "Blindside" en gammal skiva jag hittade i skivstället. Blir ju inte så mycket lyssning av cd-skivor nu för tiden så det är kul att plocka fram dem emellanåt. Hopp mellan ämnen nu sopar jag problemen under mattan och beger mig till gymmet!

1 kommentar:

  1. Lustigt angående Blindside skivan så damma jag av den i söndags och spelade högt till lite röjning och städning :-)

    SvaraRadera