Leta i den här bloggen

lördag 30 oktober 2010

Dag 12917 - Happy Happy Halloween...

Halloween, melodin som alltid spelas upp i mitt huvud härstammar från den mindre bra Halloween III: Season of the Witches, som förövrigt inte har mycket med de andra Halloween filmerna att göra mer än titeln. En ondskefull leksakstillverkare säljer leksaker och hypnotiserar barn via en enerverande reklamsnutt, som består av en melodi (Happy happy halloween...) tillsammans med en blinkande pumpamask. Hans ondskefulla plan går ut på att döda alla barn! Resten får ni se själva om ni är intresserade. Länken: Happy Happy Halloween-truddilutten!!!

Tillbaks till verkligheten, barnen har idag fått ansiktsmålning av min duktiga fru, Ninni ville vara tomte?! hon fick bli en ondskefull tomte blev riktigt bra. Emil ville vara Indiana Jones (ytterligare ett icke så skrämmande tema) Men han fick en kraftig skäggmålning och det blev ju ganska skrämmande på en lite femåring på en och tjugo lång. Fina blev dom i alla fall. Jennyh själv tog på sig ett gigantiskt afrokrull och sedan begav de sig ner till mormor och morfar för att skrämmas. Jag har själv varit så tråkig att jag scannat filmomslag och skrivit lite. Blev snyggt sminkad härom kvällen får nog räcka för min del. Lite film ikväll, vet inte vad än men några borde vi väl hinna med innan Jennyh snarkar i soffan... Brukar ju vara jag som sitter vaken över midnatt och byter film som andra byter... vet inte vad men något man byter ofta... kalsonger byter man ju bara en gång per dygn så den liknelsen hade inte varit riktigt ärlig. Men en Happy Happy Halloween får alla ha i alla fall. God kväll, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar