Leta i den här bloggen

måndag 25 februari 2008

Dag 11940 - Oscarsgalan utan slut

Dag 11940, måndagen den 25/2-08, fortfarande vid liv. Natten var lång ännu en Oscarsgala passerade. Slutade i vrede under morgontimmarna inte på grund av huruvida Mr Clooney fick sin Oscar eller varför inte Chuck Norris fått sin hedersstatyett. Utan där sitter jag i soffan med smärtande nacke, begynnande huvudvärk och kan bara betrakta att Kanal 9 plötsligt svartnar! Rutinmässigt kontrollerar jag att mina ögon inte slutit sig för en mikrosekund. Men ack så är inte fallet. Klockan är 05.40 och till min ilska upptäcker jag efter några snabba fingertryck på tangentbordet att Boxer bara sänder Kanal 9 fram till 05.40 vardagar!!! Satan i gatan. Oscarsgalan slutar ju inte förrän 06.15. Har jag suttit uppe och baljat avslaget kaffe och sugit ut de sista niktotintårarna ur den sinande snusdosan för att slutligen inte se Bröderna Coen ta emot statyetterna. Plötsligt känner jag mig som Karl-Bertil Jonsson på julafton som snuvas på slutet av filmen av sin stränga fader Tyko. Surt sa räven!

2 kommentarer:

  1. Fader Tyko fick inte se slutet på filmen heller utan somnade..
    Bröderna Cohen fick sin Oscar för den riktigt coola filmen (Jag laddade hem för ett par månader sedan.
    Kul att se din blogg kompis! Fortsätt så!

    Mvh Péter N. :-))

    SvaraRadera
  2. Jo just det fader Tyko vaknar ju så charmigt till bruset av myrornas krig. Filmen "No Country for Old Men" är fantastiskt bra! Tack för att du kommenterade, kul!

    SvaraRadera