Leta i den här bloggen

onsdag 15 december 2010

Dag 12963 - Julljus och värme

Sitter på röven och spanar efter julklappar. Upptäckt att det är väldigt smidigt att göra det hemifrån när man är så folkskygg som jag. Grannfejden brusar i bakgrunden. Läste precis på Facebook att en gammal kompis precis avslutat Varuhuset säsong 5, blev fruktansvärt sugen måste jag skamset krypa till korset med. Började för ett tag sedan se säsong 1 och "glömde" sedan av resterande. Skall nog försöka ta upp det igen och se om jag tycker det är lika fängslande som jag en gång tyckte.

Julgranen pryder redan vårat vardagsrum, mysigt färgglatt ljus och gnistrande glädje sprider sig. Jag har tagit ansvaret att vattna granen dagligen, precis som förra julen (och det är väl säkrast) hoppas den håller sig lika länge i år! Har faktiskt känt mig ganska bra det de senaste veckorna, fast med vissa nedgångar då det varit bättre att vara död. Dalarna är fruktansvärda, djupa och destruktiva. Ilskan tar då överhanden och hoppet finns inte inom det närmsta ljusåret. För tillfället är allt ganska stabilt, julen hjälper mig att fly verkligheten. Förföras av färgerna och allt ljus, det underbara ljuset! Låt ljuset bestå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar